Connectow

Europese Commissie, Citymesh, Waver

2023

Europese Commissie, Citymesh, Waver

Bewustzijnscampagne

Website-ontwerp
Campagnebeheer
Copywriting
Digitaal
Grafisch ontwerp
Marktonderzoek
Marketingstrategie
Afdrukken
SEO
Website Ontwikkeling
UI/UX-ontwerp
Sociale media
Animatie
Branding
Inhoud creëren
Analytics
-

Wavre is meer dan alleen de stad Walibi. SUPERMACHINE heeft bijgedragen aan de lancering van Waver als slimme stad, een project gesponsord door de Europese Commissie. Dit was niet eenvoudig in Waver, een regio die bekend staat om zijn risicomijdend gedrag, vooral met betrekking tot technologie en 5G. De bevolking heeft veel vragen en wij willen die op een transparante manier beantwoorden. Hoe maak je een moeilijk onderwerp toegankelijk? Hoe zet je angst voor vooruitgang om in enthousiasme voor de toekomst?

Onze oplossing: laat kinderen aan het woord! Zij hebben geen filter en hun ongeremde creativiteit maakt de weg vrij voor een vruchtbare samenwerking tussen burgers en overheid. Alle vragen en suggesties zijn welkom en worden zelfs aangemoedigd!

Waver, Slimme Stad

We positioneerden het concept van de slimme stad als een kans om prioriteit te geven aan de vooruitgang van de stad. We hebben negativiteit en didactiek vermeden. In plaats daarvan hielden we het luchtig, zodat de boodschap gemakkelijk kon worden opgenomen. Fris en soms zelfs humoristisch, om het onderwerp toegankelijk te maken. Gemaakt door kinderen, om die positieve kijk op de toekomst te behouden.

Hoe hebben we het gedaan? We brachten een illustrator aan tafel met kinderen uit Waver en lieten hen gesprekken voeren over technologie en de toekomst van Waver. We richtten ons specifiek op de meest relevante onderwerpen: veiligheid, gezondheidszorg, entertainment, onderwijs en mobiliteit.

Met deze aanpak produceerden we een aantal video's en drukwerk om de boodschap voor een langere periode door de hele stad te communiceren.

Onze in het oog springende visuals overspoelden de straten van Waver via geotargeting. Maar daar stopte het niet. Het vertalen van dit concept naar social media content, zowel organisch als adverterend, was een koud kunstje. En het is ons gelukt! We behielden de humoristische sfeer en de huisstijl om die frisheid te blijven associëren met het imago en de vooruitgang van Waver. Zo verhoogden we het aantal contactmomenten en konden we de communicatiekanalen van onze partners optimaal benutten.

Ons doel? Open en transparante communicatie aanmoedigen, wat natuurlijk een landingspagina inhoudt waar alle informatie te vinden is en waar Wavriens hun suggesties en vragen kunnen achterlaten.

Geen items gevonden.
(VOLGENDE)
FOR FUN