1 maart, Internationale Complimentendag! Een feest op maat gemaakt voor Coca-Cola. Maar Coca-Cola zou Coca-Cola niet zijn als ze niet een stapje extra zouden zetten. En zo werd #complimentenweek geboren. Een week gewijd aan het verspreiden van complimenten onder collega's in Europa.
Coca-Cola riep de hulp in van SUPERMACHINE om het makkelijker te maken voor collega's, want laten we eerlijk zijn, een compliment geven is niet iets dat we makkelijk durven te doen, zeker niet als het de landsgrenzen overschrijdt. Maar hoe bereik je duizenden werknemers in heel Europa, zowel offline als online?
Hoe zorg je ervoor dat medewerkers over de grens complimenten gaan geven? En hoe zorg je ervoor dat zelfs medewerkers die niet verbonden zijn met het internet de weg naar elkaar vinden? Hallo, SUPERMACHINE! Met de juiste tool, door gebruik te maken van het bestaande interne netwerk en door offline activiteiten binnen de Coca-Cola HQ's! SUPERMACHINE ontwikkelde de Compliment Generator. Een gebruiksvriendelijke, interactieve tool waarmee collega's binnen Europa elkaar gemakkelijk een grappig, absurd of iets serieuzer compliment kunnen geven. Met toegankelijke copy en de nodige sympathie die de tool uitstraalt, gingen collega's aan de slag.
Offline werd de campagne ondersteund door ansichtkaarten, stickers en posters. Oh, en we verstopten zelfs camera's in liften om de campagne op maandag een extra boost te geven! En met succes! De resultaten? De campagne slaagde erin mensen in heel Europa te bereiken en deelde jaarlijks meer dan 30.000 complimenten uit. Dit overtuigde mensen ervan dat het geven van een compliment geen moment van complete ongemakkelijkheid hoeft te zijn, maar het begin kan zijn van belangrijke en boeiende gesprekken.