SUPERMACHINE heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. We proberen dat ook in ons werk door te laten sijpelen.
Fossielvrij verwarmen past perfect binnen deze waarden. De uitdaging was om dit complexe onderwerp op een toegankelijke, creatieve en menselijke manier onder de aandacht van het grote publiek te brengen en hen aan te moedigen om stappen te zetten in de richting van een leven zonder fossiele brandstoffen.
Provincie Oost-Vlaanderen schuwde in hun briefing ook geen ludieke campagne om het onderwerp wat aantrekkelijker te maken.
Stappen zetten in de richting van fossielvrije verwarming begint met tekst. Heel veel tekst. En daar word je niet warm van (we konden het niet laten). Dus gingen we op zoek naar een manier om al deze informatie in een hapklare vorm te gieten. En toen was het zover: Our Homie (zie hieronder). Een personage dat tot leven komt om termen als isolatie, lage temperatuurverwarming en duurzame warmtebronnen op een visueel interessante manier te presenteren, zodat iedereen het begrijpt. Designs en kleuren die opvallen, muziek die knalt en een boodschap die binnenkomt. Via Call to Action leidden we de kijker naar de website waar ze er meer over te weten konden komen. Via een stappenplan op Social Media konden we geleidelijk informeren zonder de kijker te overstelpen met een lading informatie.