Laten we de Belgische klassiekers bovenhalen

HelloFresh

2021

HelloFresh

Campagne

Inhoud creëren
Campagnebeheer
Digitaal
-

Wat eten we vanavond? Waarschijnlijk de meest gestelde vraag naast "zijn er nog vragen?".

Foodboxen hebben enorm aan populariteit gewonnen, zeker sinds het oorspronkelijk Duitse HelloFresh zijn intrede deed in België. Om echt verbinding te maken met de Belgische markt, zocht HelloFresh naar een lokale communicatiepartner en SUPERMACHINE wist hen te overtuigen met een storytelling-campagne die de kenmerkende verhalen van de eettafel belichtte, met Evi Hanssen in de hoofdrol.

Onze aanpak

Om de Belgen te overtuigen van het authentieke karakter van HelloFresh pakten we het anders aan: we startten ons concept vanuit een begrip van de Belgische (eet)gewoonten. Op die manier konden we de twee belangrijkste voordelen, Share The Joy en Fun Of Discovery, met een lokaal tintje communiceren. De voordelen van HelloFresh, verankerd in typisch Belgische (eet)gewoonten.

In onze "Typisch" video's maakt Evi een gerecht dat past bij een bekend eetmoment: een midweekse party, onverwacht bezoek, macaroni op woensdag, kinderen die besluiten vegetariër te worden... Ze vertelt haar persoonlijke verhaal bij het gerecht, maar onthult niet meteen wat ze klaarmaakt. Zo blijft de kijker raden en "de behoefte aan afsluiting" vergroot de kans dat mensen blijven kijken.

Twee typisch Belgische afleveringen

Belgen zijn echte "bourgondiërs" en houden erg van gezellig tafelen. Familie of vrienden geven extra smaak aan hun gerechten. Als we aan een bepaald moment denken, denken we meteen aan het gerecht dat erbij hoort. Het verhaal achter een gerecht geeft het nog meer smaak. Samen met Evi Hanssen maakten we 2 afleveringen van de serie 'Typisch'. De video's werden gedeeld op sociale media en YouTube. Daarnaast maakten we een teaser video en visuals.

Geen items gevonden.
(VOLGENDE)
Test-Aankoop