Niets kan de fans ervan weerhouden om samen feest te vieren

Club Brugge

2021

Club Brugge

Campagne

UI/UX-ontwerp
Campagnebeheer
Digitaal
Grafisch ontwerp
Sociale media
-

Een leuke en toegankelijke manier om supporters samen te brengen, maar toch uit elkaar. Club Brugge stond op het punt om het Belgisch kampioenschap voetbal te winnen, maar door het Coronavirus leek een fatsoenlijke viering onmogelijk. Omdat we een aantal fanatieke Brugge-supporters op kantoor hebben, besloten we zelf met een idee te komen. Een leuke en toegankelijke manier om supporters samen te brengen, maar toch apart, in lijn met de quarantaineregels.

‍Kusde Beker, in augmented reality

Alsnel groeide het idee om het plezier van augmented reality te combineren met de kracht van sociale media. We maakten van de Belgische Beker een augmented reality filter en voegden handtracking toe. Het enige wat supporters hoefden te doen, was hun handen voor de camera houden en de Beker zou op magische wijze verschijnen. Klaar om gekust, gezwaaid en doorgegeven te worden.

"Club stond voor de enorme uitdaging om een kampioensfeest te organiseren zonder de supporters iets speciaals te geven. Met de volledig virtuele kampioensviering bereikten we meer dan 350.000 huiskamers. Met de virtuele beker van SUPERMACHINE bereikten we zelfs de handen en harten van onze fans. Een mooie samenwerking die ondanks de strikte deadline een groot succes is geworden!" - Kirsten Willem, hoofd communicatie.
Geen items gevonden.
(VOLGENDE)
Coca Cola Enterprise