VLAM promoot streekproducten in Vlaanderen, en dus ook onze Belgische frieten. Onze Belgische goudstaven zijn zelfs zo belangrijk dat er een hele week aan gewijd is.
Tijdens de #weekvandefriet staan onze Belgische frietcultuur en onze beroemde frietwinkels centraal. VLAM kwam naar SUPERMACHINE & Walkie Talkie om die week een extra boost te geven, via sterke creatieve campagnes, influencer samenwerkingen en persaandacht. En dat drie opeenvolgende jaren lang:
In het eerste jaar hebben we de show gestolen door frietjes te delen met een paar Belgische standbeelden. We hebben ze allemaal verwend met op maat gemaakte puntzakken vol heerlijke frietjes. Bon appetit!
Het jaar daarop kaapten we onder andere nog meer cultureel erfgoed: het Vlaamse levenslied. Via straatkunstcreaties en wat geknutsel met songteksten werden enkele Vlaamse klassiekers omgetoverd tot een ode aan onze heerlijke frietjes.
Als kers op de taart -of mayonaise op de friet- huldigden we samen met Prins Laurent en Hilde Crevits het standbeeld van "De Frieteters" in Brugge in. Het standbeeld zal er een jaar blijven staan en nodigt voorbijgangers uit om samen te genieten van een heerlijke portie friet.